מי אמר שהישראלים אדישים?

אתמול במוצאי שבת ה 7 ליולי השתתפתי בהפגנה שהייתה במוזיאון ת"א מתוך צורך מזדהה עם הצעירים החילוניים אשר רוצים שהצעירים החרדים יישאו בנטל האחריות וישתתפו בשירות הצבאי או הלאומי. להיות חרדי זה לא אומר שלא צריך להיות אזרח מן המניין ולקחת חלק בשירות המדינה.
כפילוסופית אני דוגלת בדעתם של פילוסופים החל מאפלטון אריסטו והופס לשיוויון והצדק החברתי.
בכל התקופות ההיסטוריות ההמונים חיפשו את שיוויון הזכויות אנושיות ומדיניות של כל המעמדות ולא רק של מעמד אחד שיישא בכל הנטל.
היה מאוד מעניין לראות שגם בארצנו יש עדיין מקום לחפש את שיוויון הזכויות מתוך דאגה כלכלית, חינוכית, מדינית, וחברתית לכל שכבות העם.
המפגינים הצעירים מצאו לנכון להציג את עצמם כ"פראיירים" ולא מוכנים לשאת יותר את התחושה הזאת.
אני מצטרפת ומחזקת את דעתם של כל אלו שמחפשים צדק חברתי ושיוויוני, מתוך דאגה לילדיי הדורות הבאים.

אשמח לשיתופים
שלכם
יעל

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מי אמר שהישראלים אדישים?

  1. עינת הגיב:

    שלום יעל,
    אני בהחלט מצטרפת למה שכתבת וגם למסר של המחאה. אם חרדים בארצות הנכר יכולים לעבוד ולהתפלל יחד אז גם החרדים בארץ. הרבנים בהטפות שלהם הפכו את ההמון החרדי להמון נתמך, נזקק ותלוי תרומות שנשען אגב לא רק על גב החילונים אלא גם על גבן של הנשים החרדיות הנושאות גם בנטל העבודה וגם בנטל גידול הילדים ומשק הבית כמעט לבדן. אני בעד סובלנות הדדית ולקבל מנהגים ודרכי חיים שונות אבל באמת שבעניין הגיוס פלוס ההטבות הכלכליות לחרדים הוגדשה הסאה. לא ייתכן שציבור שגוזר על עצמו עוני ע"י אי עבודת כפיים ומתנער מחובת שירות לוקח לעצמו את הזכות לקבל את מרבית התקציבים והתרומות שזורמות למדינה ועוד משתמש בזכות שלו להצביע כדי לשמור על הברז פתוח. מדובר לצערי בציבור שלפחות מבחינת ההנהגה החרדית , לא אכפת לו מהמדינה אלא רק מקיום עצמו ויש הרבה הגדרות מילוניות טובות לאורגניזם הנוהג כך אך אני אמנע מהם על מנת לא לעבור את גבול הטעם הטוב. אם אכן החרדים מאמינים בכל ליבם שתפילה מגינה טוב יותר מלחימה בואו תוכיחו לנו ותצעדו יד ביד עם החיילים שלנו בחזיתות ובקרבות ותתפללו בואו עם ספרי התורה ותצעדו בקרב עם הספר.
    האם כשיש קטיושות אתם לא רצים למקלטים אלא עומדים בבית הכנסת ומתפללים?

    כן יש לי גוש חזק ועמוק בבטן של כעס על הצביעות החרדית, אתם לא מתפללים עבורינו ולא דואגים לאלמנות המלחמה אתם דואגים לעצמכם ומתכסים בתלית של צדיקים

    הגיע הזמן שזה ייפסק!
    אתם רוצים לחיות כאן? אתם רוצים לקבל זכויות אז תתחילו לתת כתף ולתרום בואו טפלו בקשישים, נקו את הרחובות, עזרו לנוער במצוקה, תאכילו משפחות רעבות , תתקנו ותשפצו אתרי מורשת במקום לנפץ אותם ותקיימו קצת גם ממצוות שבין אדם לחברו ולא רק בין אדם לאלוהיו.

    תודה יעל על ההזדמנות להביע את דעתי ולהוציא קצת כעס ותסכול

    • yaelcohen הגיב:

      עינת יקרה
      אני יכולה להבין את הכעס והתסכול, אני מסכימה עם כל מילה ואכן הגיע הזמן שנוציא זאת החוצה.
      ההתעוררות של אלה שבאמת תורמים למדינה היא מובנת ובכך הכרחי שמשהו ישתנה שורשית.
      הבעיה היא שהחרדים מלוכדים ומקבלים "הוראות" ומודרכים ע"י הרבנים , מבחינתם ללכת לצבא או לצאת לעבוד אלו פעולות שמסיתות אותם מלימוד תורה ומדרך "האמת."
      אני שמחה על השיתוף שלך, הייתי שמחה אם היית איתנו פה במאבק. בכל פעם שישנה הפגנה גדולה אני מצטערת על כל אותם ישראלים בחו"ל שהיו יכולים לתרום להפגנות שמתאחדות סביב הצדק החברתי.
      מתגעגעת אלייך
      יעל

להשאיר תגובה

